Для реєстрації шлюбу нареченим необхідно підготувати та надати такі документи:

1. Паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства. У разі, якщо заявником є іноземець, особа без громадянства, додається документ, що підтверджує законність його (її) перебування на території України (посвідка). Якщо на день складання заяви про реєстрацію шлюбу паспортний документ іноземця виданий менше ніж за 180 днів, додатково потрібна довідка з Державної прикордонної служби України про перетин кордону за останні півроку.

2. У разі, якщо заявники або один з них раніше перебували у шлюбі – документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним (свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним тощо).

3. Документи, складені іноземною мовою, подаються разом із їх перекладами на українську мову, засвідченими в установленому порядку (вірність документів має бути засвідчена дипломатичним представництвом або консульською установою України, посольством (консульством) держави, громадянином якої є іноземець (країни постійного проживання особи без громадянства), Міністерством закордонних справ, іншим відповідним органом цієї держави або нотаріусом).

4. Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП).

5. Військовозобов’язаним громадянам України потрібно надати військовий квиток або приписне посвідчення.

Механізм надання  послуги з державної реєстрації шлюбу у скорочені строки доволі простий: чоловік та жінка, за умови досягнення шлюбного віку або отримання в судовому порядку прав на шлюб, звертаються до організатора державної реєстрації шлюбу (незалежно від місця проживання та громадянства), обирають дату та час реєстрації, узгоджують з організатором всі процедурні питання. Після цього між організатором і заявниками укладається договір у письмовій формі, подається заявка на проведення державної реєстрації шлюбу, сплачується державне мито та платні послуги.

Подана заявка невідкладно передається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану перевіряє документи, складає та надає на підписання нареченим заяву про державну реєстрацію шлюбу, після чого забезпечує проведення державної реєстрації шлюбу, в тому числі урочистої церемонії весілля (за домовленістю)  в певний час, що були обрані нареченими. На підтвердження проведеної державної реєстрації видаються свідоцтва про шлюб. Відомості про реєстрацію шлюбу вносяться до Державного реєстру актів цивільного стану громадян у встановленому законодавством порядку.